Cenderahati Ringkas untuk majlis pertunangan





Perlukah cenderahati buat tetamu di majlis seringkas majlis pertunangan? Sebenarnya terpulang pada diri dan bajet anda. Zaman dahulu cenderahati hanya difokuskan kepada majlis perkahwinan, namun kini zaman telah berubah dan cara hidup juga sudah berbeza. Jika anda mempunyai bajet yang lebih, tidak salah untuk anda memperuntukkan sedikit wang ke arah itu. Sekurang-kurangnya, ia dapat mewakili tanda terima kasih anda buat mereka yang turut berkongsi kegembiraan dengan anda. Tambah lagi, jumlah tetamu majlis pertunangan masih terkawal dan tidaklah begitu ramai.

Cenderahati Ringkas
Menyentuh tentang pemilihan cenderahati untuk majlis pertunangan, ia tidak semestinya mahal kerana tetamu akan menghargai apa-apa sahaja bentuk pemberian. Mungkin dalam bentuk makanan yang dibungkus kreatif dan menarik dalam kain organza/net dan sebagainya. Telur bukan menjadi pilihan di majlis seringkas ini namun makanan-makanan manis dijadikan pengganti.

Dari segi bungkusan, cukup sekadar sesuatu yang ringkas dan murah walaupun yang berkonsepkan pakai-buang, berbeza dengan majlis perkahwinan yang memerlukan pemberian yang lebih menarik, berharga, boleh di guna pakai atau sekurang-kurangnya yang boleh disimpan sebagai kenang-kenangan seperti lilin perhiasan, bingkai gambar kecil, dan seramik.

Walau bagaimanapun, jika harga cenderahati boleh didapati pada harga kurang dari RM1 dan anda mempunyai bajet untuk itu, mungkin ia juga sesuai buat para tetamu anda. Dengan bekas unik dan cantik, anda  boleh mengisikannya dengan gula-gula, potpuri. dan lain-lain. Di pasaran sekarang, terdapat banyak kotak-kotak cenderahati yang unik dan cantik yang boleh diberikan sewaktu majlis pertunangan anda..di antaranya boleh tengok kat sini


Klik kat sini


Artikel menarik yang lain:

Artikel: 10 lokasi majlis perkahwinan anda
Artikel: 10 tip romantis

No comments:

Post a Comment